Kolejne kilometry dróg w ramach partnerstwa samorządowego

Kolejne kilometry dróg w ramach partnerstwa samorządowego

Jeszcze w tym roku ma ruszyć inwestycja, w ramach której przebudowane będzie około 4,5 km powiatowej drogi biegnącej przez Srock, Podolin i Biskupią Wolę. Jest to jednocześnie ostatnia planowany na rok 2020 remont.

Prace przy wspomnianej drodze już ruszyły. Pierwszym etapem było ścięcie poboczy, które przygotowuje do jej poszerzenia. W ostatnich dniach listopada uzgodniono wszelkie szczegóły związane z realizacją zadania. Dokonano tego w miejscu gdzie ruszyły prace drogowe. Na miejscu spotkali się Piotr Wojtysiak, starosta Powiatu Piotrkowskiego oraz Wójt Gminy Moszczenica Marceli Piekarek.

W ramach przypomnienia należy w tym miejscu zaznaczyć, że wkład finansowy Gminy w modernizację drogi wynosi 200 tysięcy złotych pochodzące z jej własnego budżetu. Dokładnie taką samą sumę zarezerwował i wyłoży z własnej kieszeni samorząd powiatu piotrkowskiego. Daje to już kwotę 400 tysięcy złotych. Resztę potrzebnej sumy, czyli 950 tysięcy będzie pochodzić z Funduszu Dróg Samorządowych. Jak więc nietrudno policzyć łączna wartość całej inwestycji wyniesie 1 milion 350 tysięcy złotych.

Jak przy każdego tego rodzaju intensywnych pracach prowadzonych w krótkim terminie wiąże się to niestety ze sporymi uciążliwościami dla mieszkańców Podolina oraz licznymi utrudnieniami dla kierowców. W trosce więc o bezpieczeństwo dla wszystkich władze powiatowe apelują o ostrożność oraz proszą o wyrozumiałość w tym czasie.

W tym samym czasie w innej części gminy dobiegły już końca prace na powiatowej drodze w Gazowii Nowej. Były one prowadzone na blisko kilometrowym odcinku jezdni. Dokonano oficjalnego odbioru technicznego, w którym osobiście wzięli udział Starosta powiaty piotrkowskiego Piotr Wojtysiak i Wójt Gminy Moszczenica a zarazem Wicestarosta Powiatu Dariusz Magacz. Na miejscu był też obecny i Dyrektor piotrkowskiego Zarządu Dróg Powiatowych Zbigniew Starosta. Całość tamtej inwestycji została sfinansowana po połowie przez powiat oraz gminę Moszczenica. Łączny koszt wyniósł tam 260 tysięcy złotych.